Från ett hektiskt restaurangkök till en välpolerad bilhall.
Efter 13 år bytte Daniel Kalyun bransch – och blev firad Gasellföretagare.
– Men då som nu är det viktigt att betrakta sina kunder som gäster, säger Autolanes vd.
Daniel Kalyun har alltid varit en entreprenör i hjärtat, men det var inte förrän han startade Autolane 2013 som han kände att han hittat rätt bransch – en där hans passion för motorfordon kunde blomstra.
– Jag har alltid älskat bilar och motorcyklar. Så jag började smått och bestämde mig för att jobba med det jag verkligen brinner för, berättar han.
För Daniel Kalyun har tillväxten varit en naturlig följd av hans genuina engagemang för kundnöjdhet och passion för motorfordon, inte ett mål i sig.
– Det viktigaste för mig är nöjda kunder och att hitta rätt fordon till dem.
Daniel Kalyun har med sig sin servicekänsla från 17 år i restaurangbranschen.
– Vi behandlar våra kunder som gäster och vill att de ska känna sig speciella. Går du in till en större bilhandlare så är du en av tusentals kunder. De kommer inte ihåg en kund från en annan, men våra kunder ska välkomnas som de förtjänar och blir ihågkomna.
Daniel Kalyun betonar vikten av att anställa personal som inte bara delar hans passion för fordon utan också genuint uppskattar sitt arbete. Denna kombination är, enligt honom, nyckeln till att skapa ett framgångsrikt team som i sin tur leder till nöjda kunder och en positiv tillväxtkurva.
– Att hitta rätt folk som passar med teamet är viktigt, de ska helst ha samma stora passion för bilar och motorcyklar som jag. Målet är att det ska märkas att alla som jobbar här älskar det de gör.
En tydlig närvaro på sociala medier har hjälpt Autolane att växa och engagera kunder.
– Vi har arrangerat tävlingar, kört julkalendrar då vi lottat ut fordon och har varit aktiva med att publicera nya inlägg. Vi var tidigt ute med att använda Facebook och Instagram, och vårt varumärke spreds fort. Det gav en tydlig effekt som håller i sig än i dag.
Inför framtiden siktar Autolane på att växa, men inte på bekostnad av företagets hjärta och själ – passionen för motorfordon och det personliga kundbemötandet.
– Nu har vi byggt upp en grym organisation för detta och vi står bättre rustade än någonsin för fortsatt tillväxt. 2025 tror jag att vi är ett Gasellföretag igen.